Nye polakker til å kutte ned på linje Dykking på I-95 Express-baner MIAMI (CBSMiami) Et prosjekt designet for å kjøre på I-95 i Miami-Dade, blir mindre farlig på tirsdag, da Florida Department of Transportation begynner å håndtere en feil som8217s Gjort eksplosjonssporbaner dødelig til tider. De tollede ekspressbanene i Miami-Dade har sett kaos og død som utålmodige bilister kjører over tynne plastdelerpoler for å glide langs raskere, og ofte kutte trafikk i tollbanen. I april svingte en såkalt 8220lane diver8221 inn i expressveien, med dødelige resultater for en motorsyklist som ikke kunne unngå å treffe henne. Han ble kastet helt over til innkommende trafikk. Aledys Llanes, en portarbeider og en 4-årig far ble drept. FDOT beveger seg nå for å stoppe blodbadet og installere mye mer holdbare ekspressvognstolper. Stengene er designet for ikke å bli slått ned når de går over. Det er mange strekker nå hvor tre eller fire av de eksisterende spinkelstengene mangler. Ikke bare vil disse nye polene være mye tøffere, de blir nesten like langt fra hverandre. Disse delineatorene kommer til å være dobbelt så nært. Vi har dem på 10 meter, vi skal sette dem på fem meter, sa FDOT District Six Secretary James Wolfe. Et annet sikkerhetsforanstaltning som skal gjennomføres, er bygging av fem nye nødstoppsteder langs I-95 Express-korridoren fra NW 62 Street til NW 131 Street. Disse bredere 13-fots skuldrene, som måler mellom 1200 og 1900 meter lang, vil gi både lovhåndhevelse og bilførere mer plass til å trekke av ekspressbanene for nødstopp eller håndhevelsesaktiviteter. Byggingen av de nye nødstoppene forventes å starte i januar 2017 og tar omtrent ett år å fullføre. Folk går inn og ut av expressveiene, vil Angela Birdman si. Hennes sønn, Alec Birdman, var et offer. Han ble kuttet av en ekspress lane dykker. Han ble redd av airbags, trodde at hans SUV ble ødelagt. Hun tror mer enn tøffere delingspoler er nødvendig. Vi må gjøre en stivere straff for folk som krysser disse barrikadene og forårsaker ulykker, sa hun. Den påståtte lane dykker i Llanes død ble belastet med feil passering, noe som er en enkel trafikk sitat. Mens advokater venter på en mulig endring i loven, vil sterkere poler måtte gjøre. Installasjon av de nye, mer omfattende baneskiltene vil begynne i morgen kveld og forventes å være fullført lengden på I nord og sydgående innen 10 uker, sa Wolfe. Det betyr at de nye polene vil jeg-95 fra sentrum til Golden Glades i begge retninger. De nye polene og stoppzonene vil koste 11 millioner. FDOT sa at polene nesten betaler for seg selv ved å senke erstatningskostnadene. Offentlig høring for Howard Frankland Bridge (I-275SR 93) PDampE Studie og regional transittkorridor evaluering opprinnelig planlagt 4. oktober 2016 på Hilton St. Petersburg Carillon Park og 6. oktober 2016 på Tampa Marriott Westshore har blitt utsatt til en senere dato. Klikk her for å se et brev fra Jim Boxold til Jack Latvala angående ekspressbanene på Howard Franklands Bridge. TWO STUDIES ndash ONE BRIDGE CROSSING Prosjektoversikt Florida Department of Transportation (FDOT) har planer om å erstatte den aldrende nordligste delen av Howard Franklands Bridge, som nærmer seg slutten av sitt brukbare liv. En prosjektutvikling og miljø (PDampE) - studie er i gang for å identifisere de beste alternativene for utveksling og dokumentere hvordan erstatningen vil påvirke omgivelsene. I tillegg til brobytteundersøkelsen er et sentralt element i Tampa Bay Area Regional Transport Authority (TBARTA) Master Plan å utvikle en transittforbindelse over Howard Franklands Bridge som vil forbinde Pinellas og Hillsborough fylker via transittstasjoner. Sammenkoblingen mellom Pinellas Countyrsquos foreslåtte Gateway Station og Hillsborough Countyrsquos Westshore Regional Multimodalsenter vil tillate uavbrutt transittbevegelser langs broen. For at dette skal være mulig, må korridoren være i stand til å imøtekomme de nødvendige transittbestemmelsene. Derfor skal vi også gjennomføre en transittkorridorevalueringsstudie for å fastslå muligheter og begrensninger for å gi en mulig transittkuvert i forbindelse med bytte av bro. Mens hovedformålet med PDE-studien er å undersøke bytte av broen uten å øke kapasiteten, vil transittundersøkelsen undersøke hvordan transitt kan inngå i brobytteskonstruksjonen. Transittundersøkelsen vil undersøke tekniske begrensninger og utvikle mulige alternativer for å imøtekomme transitt i utformingen av erstatningsbroen, eller avgjøre om en ny struktur ville være nødvendig. Studien vil gjennomgå data samlet under Pinellas County Alternatives Analysis (AA), som så på å gi premium transittjeneste fra Pinellas County til Hillsborough County. Studien vil også analysere data fra Westshore Multimodal Center Study. Howard Franklands brokorridor må imøtekomme de nødvendige transittbestemmelsene for å koble alle transittsystemer regionalt. De to studieprosessene er presentert nedenfor: Offentlig høring Nyhetsbrev: 09122016 - Klikk her for å laste ned en utskrivbar versjon av nyhetsbrevet. Offentlig høringssesjon 1 - Pinellas County: 10042016 - klikk her for å møte informasjon. Offentlig høringssesjon 2 - Hillsborough County: 10062016 - klikk her for å møte informasjon. Prosjekt Plasseringskort Flytt musemarkøren over Howard Frankland Bridge for å se et flyfoto. En regional tilnærming til transport Howard Frankland Bridge er den sentrale broen som spenner over Old Tampa Bay fra ClearwaterSt. Petersburg til Tampa, Florida. Det er en av tre broer som forbinder Pinellas County og Hillsborough County, de andre er Gandy Bridge og Courtney Campbell Causeway. Howard Frankland bærer I-275 og er langt den mest reiste av buktaområdet broer som bærer gjennomsnittlig 139.000 biler per dag over Tampa Bay. I lys av betydningen av denne sammenhengen har regionale planleggingsorganer som Tampa Bay Area Regional Transportation Authority (TBARTA) utviklet multi-county transportplaner. Byråer som TBARTA og FDOT har vært opptatt av å se utover fylkespesifikke overbelastningsproblemer. Statsledere erkjenner at trafikkbelastning ikke starter eller stopper ved fylkeskommuner eller gjør løsningene. Det er derfor TBARTArsquos Transport Master Plan ndash som omfatter Citrus, Hernando, Pasco, Hillsborough, Pinellas, Manatee og Sarasota Counties ndash, har plassert Howard Franklands Bridge på listen over prioriterte prosjekter. Som et første skritt i å bevege seg mot implementering av TBARTA-masterplanen ble det gjennomført to transittstudier. Hillsborough Area Regional Transit Authority (HART) gjennomførte en alternativ analyse (AA) for en lette jernbanetransittkorridor som kjører fra University of South Florida, gjennom Tampa sentrum, til Westshore-området. Den andre AA ble utført av TBARTA, FDOT, Pinellas County Metropolitan Planning Organisation (MPO) og Pinellas Suncoast Transit Authority (PSTA) for å evaluere typen og beliggenheten en premium transittkorridor som forbinder sentrum St. Petersburg gjennom Pinellas Gateway-området, og Clearwater. Howard Frankland Bridge Transit Corridor Evaluering er viktig, da det vil knytte disse to transportinnsatsene som det forbinder Pinellas og Hillsborough Counties. Følgende er vanlige spørsmål fra bilføreren om Floridas Motor Carrier-operasjoner sammen med tilhørende svar på disse spørsmålene. 1. Er leievogner nødvendig å komme inn i veie stasjoner (dvs. flyttbare lastebiler) Hva om jeg trekker en leievogn med mitt personlige kjøretøy A. Ja, alle lastebiler som reiser langs statens vedlikeholdsveier forventes å stoppe ved hver vei stasjon og landbruksinspeksjonstasjon langs veien til deres destinasjon. Hvis du drar en leievogn med ditt personlige kjøretøy, kan den samlede vekten av ditt personlige kjøretøy og den kommersielle leiebilen ikke overstige 10 000 pund. Hvis det er tilfelle, ville du bli forventet å gå inn i skalaanlegget i Florida. Dette er den eneste måten vi kan sikre at våre veier ikke blir skadet. Nine ganger ut av ti, vil reisende ikke engang måtte stoppe når de kommer inn i anlegget, og hvis de gjør det, varer det vanligvis mindre enn noen få minutter. 2. Hvor finner jeg arbeidsinformasjon om å jobbe på et vei stasjon A. Ledige stillinger hos instituttet, som en vei stasjon inspektør, kan bli funnet gjennom Floridas People First Employment system. Du kan søke etter plassering og lønnene er beskrevet i de fleste tilfeller: peoplefirst. myflorida 3. Jeg er en statlig ansatt, jeg skal reise rundt i en statlig internasjonal lastebil med en statsmerking som plukker opp poster fra kontorer som er lukker, må jeg stoppe ved hver vei stasjon 4. Er veie stasjoner åpne i helgen A. Ja, de er åpne 247. 5. Jeg er en vanlig bærer av husholdningsvarer og andre gjenstander. Jeg reiser noen ganger over statslinjer. Mellom kjøretøyet mitt og min trailer (fullt lastet) overstiger jeg aldri 10.000 kg. Behøver jeg fortsatt et Motor Carrier nummer A. Florida Highway Patrol utsteder og håndhever Motor Carrier tall i Florida. Her er lenken til deres hjemmeside: flhsmv. govfhpCVE. De kan også nås via telefon på: (850) 617-2284 eller via e-post: fhpflhsmv. gov. 6. Når det gjelder tandem fritidsbårer, har jeg en lastebil med lastebil og en 21,5 fot reise trailer. Jeg ønsker å slepe min golfbil bak reisetraileren på en liten trailer. Jeg vil gjerne vite den maksimale kjøretøylengden også. A. Florida State Statute 316.515 (3) dekker antall tilhengere og lengde påhengere tillatt i Florida. Denne delen gjør det mulig for kommersielle kjøretøy å ha to etterfølgende enheter, men ikke-kommersielle enheter kan bare ha en etterretningsenhet. Din lastebil som trekker din kjøretøy og golfbilvogn vil være ulovlig: (3) LENGTH BEGRENSNING. - Med mindre annet er angitt i dette avsnittet, gjelder lengdebegrensninger utelukkende på en semitrailer eller tilhenger, og ikke til en lastebil traktor eller til total Lengden på en kombinasjon av kjøretøy. Ingen kombinasjon av kommersielle motorkjøretøyer som er koblet sammen og opererer på offentlig vei, kan bestå av mer enn en lastebil traktor og to ettermonterte enheter. Med mindre annet er spesifisert i denne paragraf, kan en kombinasjon av kjøretøy som ikke kvalifiserer som kommersielle motorvogner bestå av ikke mer enn to enheter koblet sammen, slik at en ikke-kvalifisert kombinasjon av kjøretøyer ikke må overstige en total lengde på 65 meter, inklusive lasten båret derpå, men eksklusive sikkerhets - og energibesparende enheter godkjent av avdelingen for bruk på kjøretøy som bruker offentlige veier. 7. Er det betaltelefoner på comfortinspection låger eller i veie stasjonene A. Vi har betalings telefoner på enkelte steder og andre vi ikke gjør. Med populariteten til mobiltelefoner blir telefoner faset ut. Det lokale telefonselskapet leverer telefonene, nødvendig vedlikehold og mottar all overskudd generert. Telefonbedriftene støtter ikke noen betalingstelefon som ikke har et månedlig gjennomsnittlig inntak på minst 35,00 med mindre telefonen er påbudt etter lov, Statlig brann Marshall eller byggekode. 8. Hvor kan jeg få oversize-tillatelse Hva er reglene for overvektige og overdimensjonale tillatelser A. Tillatelseskontoret i Tallahassee, med assistanse fra Vedlikeholdskontoret, er ansvarlig for overvektige og overdimensjonale tillatelser. Ta kontakt med: Florida Permit Office (850) 410-5777 eller besøk deres hjemmeside: fdot. govmaintenanceOWODPermits. shtm 9. Hvor finner jeg informasjon om transport av farlige materialer A. Du kan kontakte Florida Highway Patrol: flhsmv. govfhpCVE. De kan også nås via telefon på: (850) 617-2284 eller via e-post: fhpflhsmv. gov. Du kan også kontakte Pipeline og Hazardous Material Safety Administration (PHMSA): phmsa. dot. govhome for informasjon om transport av farlig materiale. 10. Hvordan betaler jeg en henvisning som jeg mottok på vei-stasjonen. Kan en vektkit bli protestert før du foretar betaling A. Gå til Florida Department of Highway Safety og Motor Vehicles nettside: fhpcvepaymentslogin. asp og skriv inn ditt nummer og orot USDOT nummer. Du kan også ringe deres automatisk betal-hotline: (800) 688-5479, eller du kan ringe den faktiske straffesamlingsenheten: (850) 617-3010. Nei, bortsett fra krav om etterlevelse, må alle sitater betales før Kommisjonen for kommersiell motorvogn vil høre en protest. 11. Hvor kan jeg finne informasjon om krav til kommersielle driverlisenser (CDL)? A. Besøk Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles nettside: flhsmv. gov. 12. Hva er lovlig høyde i Florida A. Vennligst henvis til Florida State Statute 316.515: flsenate. govLawsStatutes2012316.515 for høyde krav. 13. Hvor finner jeg informasjon om eskorteopplæring i Florida Har en eskortejåfør med klasse E-lisens som hadde en defensiv kjøreklasse for mange år siden, må delta i en annen defensiv kjøreklasse. Hva er straffen for et eskortebil som ikke har en gyldig registrering A . Eskortopplæringsinformasjon finnes på følgende nettside: Florida Transportation Technology Transfer Center. Nei, Nasjonalt sikkerhetsråds defensivkjøringskurs er bare nødvendig for å bli tatt en gang. Sammen med klasse E-lisensen og den defensive kjøreklassen, må eskorte sjåfører delta på et otte-timers pilotescort flaggerkurs og bli re-kvalifisert hvert fjerde år ved å fullføre en fire timers oppfriskningskurs. Straffen utstedt til transportøren ville være 100,00, ikke 250,00 for en diskvalifisert eller manglende eskorte. Eskorten må registreres, eller en annen eskorte vil være nødvendig før kjøretøyet kan fortsette. 14. Hvordan får jeg en IRPFuel-turtillatelse Kan IRP - og IFTA-tillatelser kjøpes på vei stasjonene A. For å få en IRPFuel-turtillatelse, vennligst ring: 1-800-749-6058. Nei, IRP og IFTA-tillatelser må kjøpes før de kommer inn i staten, Florida er ikke en port-of-entry-stat. 15. Hvor mange tilhengere kan en rett lastebil slepe A. Ifølge Florida State Statute 316.515 (3) (a), med mindre det er for landbruk, kan en rett lastebil slepe mer enn en trailer. 16. For å få lov til en 53-57-fots trailer, hvordan måles kongenstangsmåling på en tilhenger med delt bakaksel A. Florida State Statute 316.515 (3) (b) 2a angir avstanden mellom kingpin eller annen pinne som låses inn i trucken på femhjulet og midtpunktet på bakaksel eller bakre akselgruppe overstiger ikke 41 fot. Siden det ikke er en definisjon av bakre akselgruppe, brukes definisjonen av tandemaksel i Florida State Statute 316.003 (81), som angir noen to aksler hvis sentre er mer enn 40 tommer, men ikke mer enn 96 tommer fra hverandre og er individuelt festet til eller artikulert fra, eller begge deler, et felles vedlegg til kjøretøyet, inkludert en tilkoblingsmekanisme utformet for å utligne lasten mellom akslene. Hvis deltaksene er mer enn 96 tommer fra hverandre og det ikke er noen tilkoblingsmekanisme, så er dette ikke en bakgruppe, men to enkeltaksler, derfor måles målingen fra kingpin til midten av bakakslen. 17. Hva er en 10-tillatelse Kan et kjøretøy med dekkstørrelse bruke en delbar lasttillatelse (10 tillatelse) Er overbredde-delen av en 10-tillatelse gyldig på utdanningen hvis kjøretøyet ikke er overvektig A. Delbare lastetillatelser, (10 tillatelse ) er tillatt for kommersielle kjøretøyer som ikke overskrider de lovbestemte vektbegrensningene pluss 10. Disse tillatelsene er bare gyldige utenfor motorveien og på planlagte ruter. Nei, Florida State Statute 316.550 (4) tillater tillatelsen for kjøretøy som ikke overskrider grensene i Florida State Statute 316.535 (5), dekkstørrelsesbiler er beskrevet i Florida State Statute 316.535 (6). Nei, ifølge DOT Permits Office, er 10 tillatelser ikke gyldige på utdanningen. 18. Er en enkeltvogn med lastebiltransporter med en seng som dumper anses som en dekkstørrelsesbil. Hva med en enkelt lastebil som transporterer slam i en tank, er dette et dekkstørrelsesbil. Er en enkeltbussplattform som transporterer deaktivere kjøretøyer (avrulling) ) betraktes som et kjøretøy med dekkstørrelse A. Ja, en god tommelfingerregel er at hvis du løfter sengen, er det en måte å laste lasten fra, da det ville bli betraktet som en dumper (bil med dekkstørrelse). Ja, hvis varen som blir transportert betraktes som avfall, så vil den falle under Florida State Statute 316.535 (6). Nei, dette kjøretøyet ville være et bord 1 eller et bord 2 som alltid tillater mest vekt. Hevingen av sengen gjør det mulig for kjøretøyene å bli slått av og på uten å bli dumpet. 19. Brukes brukslengde unntaket til en bruksselskap rett kjøretøy-trailer kombinasjon transporterer en pol A. Ja, Florida State Statute 316.515 (7) begrenser ikke typen kjøretøy som brukes. 20. Hva er breddegrensen for en landbrukstrailere som drar landbruksprodukter A. Det er ingen breddegrense for disse kjøretøyene så lenge de beveger seg i dagtid, ikke i utdanningen og ikke over 50 miles fra eiendom som eies eller leies av utstyrseier. Det er noen sikkerhetskrav som lys og skilt. 21. Kan en tilhenger som er 57 meter lang og ikke oppfyller 41 fot eller mindre king pin-innstilling, utstedes tillatelse A. Ja, tillatelseskontoret kan utstede en 57 fot 6-tommers tillatelse for semitrailere uten overheng. 22. Er en ikke-stinger styret truck traktor tilhengere bilholder uten lastbærende konstruksjon på traktoren begrenset til en 50 fots trailer A. Nei, som en lastebil traktor tilhengere kombinasjoner tilhengeren kan være 57 meter inkludert Belast hvis kongspenningsinnstillingen er 41 fot eller mindre, og har bakre ryggbeskyttelse. Hvis kombinasjonen transporterer kjøretøy, vil den også falle under unntaket, og 50 fotbegrensningen kan også gjelde. 23. Hvor mye overheng kan en 40 fot rett lastebil ha transportert en ikke-delbar last A. Ifølge Statens statstilsyn 316.515 (7) (e) når den går på dagtid, unntatt lørdag, søndag og helligdager når lasten gjør det Ikke strekk forbi den bakre delen av kjøretøyet mer enn halvparten av lengden på den permanente sengen eller lastbærende konstruksjon, når lasten er i overensstemmelse med underpunkt 4 (som gir 3 fotoverheng på forsiden) og når riktige flagg er vises Hvis lastbærende konstruksjon er lastens totale lengde, kan den ikke-delbare lasten strekke seg 20 meter forbi baksiden og 3 meter over forsiden forbi støtfangeren for en total lengde på 63 fot. 24. Hvis akselavstanden som kreves på en tillatelse, ikke er oppfylt, er tillatelsen annullert A. Ja, selv om null og ugyldige kriteriene for 14-26 ikke spesifiserer dette spesifikt, anses det som det samme som ikke å ha det nødvendige nummeret av aksler og derfor vil tillatelsen bli ugyldig for vekt bare. 25. Hva er maksimal lengde på tilhengeren i kombinasjon med lastebil-tilhenger A. Det er ingen maksimal lengde for tilhengeren, kombinasjonen kan ikke overstige 68 fot. Derfor, hvis lastebilen er 18 fot, kan tilhengeren være 50 fot. 26. Vil avstanden til kongenpinnen fra bakakslene gjelde på spørsmål 25 siden tilhengeren er over 48 fot A. Nei, kun king pin-måling gjelder kun påhengere i en lastebiltransporter semi-trailer. Forskrift Kode for føderale forskrifter Tittel 23: Highways, Del 658 Lastebilstørrelse og vektrutebetegnelser. Florida Administrative Code FAC 14-26 Sikkerhetsforskrifter og Tillatelsesgebyrer for Overvektige og Overdimensjonale Kjøretøy Florida Statutter 316.515 Maksimal Bredde, Høyde, Lengde 316.516 Bredde, Høyde og Lengde Inspeksjonsstraff 316.535 Maks. Vekt 316.545 Ulovlig Vekt 316.550 Spesielle Tillatelser 316.565 Nødtransport 320.01 Generelle Definisjoner 320.08 Lisensavgifter 320.06 Registreringsbevis Definisjoner Fordelte motorkjøretøy - betyr ethvert motorkjøretøy som skal registreres, eller med hensyn til hvilket det er valgt å registrere det i henhold til den internasjonale registreringsplanen. Florida Statut 320.01 (23) Kommersiell Motorkjøretøy - Enhver selvgående eller trukket kjøretøy som brukes på offentlige veier i handel for å transportere passasjerer eller frakt, hvis slikt kjøretøy: Har en bruttovognsvekt på 10 000 lbs eller mer. Er designet for å transportere mer enn 15 passasjerer eller mer Brukes ved transport av materialer som er funnet å være farlige. Florida Statut 316.003 (66) For-Hire Vehicle - Eventuelle motorkjøretøy som brukes til å transportere personer eller varer for kompensasjon la eller leies til en annen for kompensasjon. Florida Statut 320.01 (15) (a). Ikke inkludert som leiebil: Transport av skolebarn, Hearse eller ambulanse, postbil under 1 12 tonn eller Motorkjøretøy som brukes til transport av landbruksprodukter eller hagebruksprodukter, eller forsyninger direkte til dyrkere: kjøretøy som brukes av en bonde til å hente produkter fra gård eller lund til et pakkehus eller et forsendelsessted. Florida Statut 320.01 (15) (b) Bruttovikt - betyr nettovognenes vekt i pounds pluss vekten av lasten som bæres av den. Florida Statut 320.01 (7) Heavy Truck - Ethvert motorkjøretøy med en nettovognvekt på over 5.000 lbs, som er registrert på grunnlag av bruttovogner i henhold til 320.08, og som er konstruert eller brukt til godstransport eller utstyrt med tilhørende konstruksjon med sikte på å tegne en tilhenger og inkluderer et motorkjøretøy med en boks, plattform, rack eller annet utstyr for å transportere andre varer enn passasjerers personlige effekter. Florida Statut 320.01 (10) Implementering av Husdyrbruk - Kjøretøy konstruert og tilpasset utelukkende til landbruks-, hage - eller husdyrholdsoperasjoner eller for å løfte eller bære et redskapsverktøy, ikke registrert ved bruk på motorveien. Florida Statut 316.003 (16) Internasjonal Registreringsplan (IRP) - Betyr en gjensidighetsavtale mellom stater i USA og provinsene i Canada som gir betaling av lisensavgift på grunnlag av flåten miles operert i ulike jurisdiksjoner. Florida Statut 320.01 (24) Interstate Commerce - betyr kjøretøybevegelse gjennom to eller flere stater, dvs. reiser fra Nord-Florida til Sør-Georgia. Florida Statut 320.01 (29) (30) Intrastathandel - betyr kjøretøybevegelse fra ett punkt i en stat til et annet punkt i samme tilstand, dvs. reise fra Nord-Florida til Sør-Florida. Florida Statut 320.01 (29) (30) Maxi-Cube Vehicle - Et spesialisert kombinasjonsbil bestående av en lastebil som bærer en separerbar lastbærende enhet kombinert med en semitrailer utformet slik at den separerbare lastbærende enheten skal lastes og lastes gjennom semitrailer. Hele kombinasjonen min ikke overskrider 65 meter, og en enkelt komponent av den kombinasjonen kan ikke overstige 34 fot i lengden. Florida Statut 316.003 (36) Spesielt mobilt utstyr - Ethvert kjøretøy som ikke er konstruert eller brukt primært for transport av personer eller eiendom, og som kun opereres eller flyttes over motorveien. Florida Statut 316.003 (48) Motorbærer - Enhver person som eier, kontrollerer, driver eller styrer hvilken som helst bilbruk for å transportere personer eller eiendom over en offentlig motorvei. Florida Statut 320.01 (33) Motorkjøretøy - En bil, lastebil, tilhenger, semitrailer, lastebil traktor og semitrailer kombinasjon, som brukes til å transportere personer eller eiendom. Florida Statut 320.01 (1) a) Pole Trailer - Kjøretøy uten motorkraft designet for å bli trukket av et annet kjøretøy og festet til slepekjøretøyet ved hjelp av en rekkevidde eller stang, eller ved å være bøyd eller på annen måte festet til slepekjøretøyet, og Vanligvis brukt til å transportere lange eller uregelmessig formede belastninger som poler, rør eller konstruktionselementer som generelt er i stand til å opprettholde seg som bjelker mellom støtteforbindelsene. Florida Statut 316.003 (31) Sadelmontering, Full Mount - Et arrangement hvor forhjulene i ett kjøretøy hviler i sikret stilling på et annet kjøretøy. Alle hjulene på slepevognen ligger på bakken, og bare bakhjulene på slepet kjøretøy hviler på bakken. Slike kombinasjoner kan inkludere en full montering, hvorved et mindre transportkjøretøy er plassert helt på det siste slepede kjøretøyet. Florida Statut 316.003 (43) Semitrailer - betyr et kjøretøy uten motorkraft som skal kobles til eller tegnes av et motorkjøretøy og er konstruert slik at en del av sin vekt og dens belastning hviler på eller bæres av et annet kjøretøy. Florida Statut 320.01 (5) Straight Truck - Enhver lastebil hvor lastenheten og motorenheten er plassert på samme ramme for å danne en enkelt, stiv enhet. Florida Statut 316.003 (70) Tandemaksel - Eventuelle to aksler hvis senter er mer enn 40 tommer fra hverandre men ikke mer enn 96 tommer fra hverandre og er individuelt festet til eller ledd fra, eller begge deler, et felles vedlegg til kjøretøyet, inkludert en tilkoblingsmekanisme utformet for å utjevne lasten mellom akslene. Florida Statut 316.003 (80) Tandem Trailer Truck - Enhver kombinasjon av en truck traktor, semitrailer, og tilhenger koblet sammen for å fungere som en komplett enhet. Florida Statut 316.003 (71) Trailer - ethvert kjøretøy uten motorkraft som er konstruert for å være koblet til eller trukket av et motorkjøretøy og konstruert slik at ingen del av vekten eller belastningsbelastningen hviler på trukket kjøretøy. Florida Statut 320.01 (4) Truck - Ethvert motorkjøretøy med en nettovognvekt på 5.000 lbs. eller mindre som er konstruert eller brukt hovedsakelig for godstransport og inkluderer et motorkjøretøy som en boks, plattform, rack eller annet utstyr for å transportere varer annet enn passasjerers personlige effekter. Florida Statut 320.01 (9) Truck traktor - Ethvert motorkjøretøy som har fire eller flere hjul og er konstruert og utstyrt med et femhjul for det primære formål å tegne en semitrailer som er festet eller koplet til dette ved hjelp av et slikt femhjul og som har ingen bestemmelse om å bære lastene selvstendig. Florida Statut 320.01 (11) Nyttig info Noen dokumenter på dette nettstedet er pdf-filer og må ses med: Adobe Acrobat Reader. Send inn et spørsmål eller en kommentar om denne nettsiden ved å klikke her.
No comments:
Post a Comment